• Regulamin

Regulamin sklepu internetowego Lenati

§ 1 Definicje

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której każdy podmiot korzystający ze Sklepu może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy Lenati  prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.lenati.pl
Sprzedawca  – Agnieszka Zakrzewska z siedzibą firmy w Trzebiatowie 72-320 ul. Diamentowa 2, forma prawna indywidualna działalność gospodarcza,NIP 7122925553; REGON 321516287
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

§ 2 Konto Klienta
  1. Założenie Konta jest nieodpłatne,świadczone na czas nieokreślony, założenie konta nie zobowiązuje Klienta do zakupu w sklepie.Założenie Konta nie jest wymagane aby złożyć zamówienie w Sklepie internetowym.
  2. Konto daje Kupującemu dodatkowe możliwości : przeglądanie historii złożonych zamówień zamówień  przez Kupującego w Sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja danych Kupującego.
  3. W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Sklepie - “zarejestruj się “
  4. Kupujący może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z Konta.
  5. Klient może zrezygnować  z Konta wysyłając swoją  rezygnację do Sprzedawcy na adres e-mail: sklep@lenati.pl, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta
§ 3 Zakupy w sklepie
  1. Ceny produktów pokazane w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt - zawierają podatek VAT
  2. Całkowita cena zamówienia zawiera wskazane w Sklepie: cena za produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
  3. Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.
  4. Kolejno Kupujący wybiera sposób dostawy towaru następnie metodę płatności za zamówienie spośród dostępnych w Sklepie opcji, następnie podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
  5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
  6. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
  7. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu 
§ 4 Płatności
  1. W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:

    • wpłata na konto bankowe ; 
    • za pośrednictwem operatora płatności  online Autopay
  2. Po złożeniu zamówienia i wybraniu płatności online Kupujący zostanie bezpośrednio przekierowany do bramki płatności Sky-pay, operatora płatności online Autopay. 
  3. Po złożeniu zamówienia i wybraniu płatności: wpłata na konto bankowe Kupujący otrzyma od Sprzedającego dane do przelewu w wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia.W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia.
  4. Wpłaty dokonane przelewem tradycyjnym powinny zostać zaksięgowane w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.
  5. W przypadku braku wpłaty w przeciągu 24 h zamówienie zostanie anulowane a oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu.
  6. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty, przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługę Sklepu.
§  5 Realizacja zamówienia
  1. Termin realizacji zamówienia wynosi 1-4 dni robocze.
  2. Wysyłka jest realizowana na terenie Polski . Możliwość wysyłki poza rejonem Polski jest ustalana indywidualnie.
  3. Produkty zakupione w Sklepie dostarczane są - w zależności od tego, jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
    1. punktów ORLEN Paczka
    2. do paczkomatów InPost
    3. za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost 
§ 6 Warunki odstapienia od umowy
  1. Kupujący  ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

    1. w którym Kupujący  wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego  weszła w posiadanie tego towaru;
    2. w którym Kupujący wszedł w posiadanie ostatniego towaru, części , partii  lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.
    3. Aby Kupujący mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia na adres mailowy sklep@lenati.pl
    4. Wzór odstąpienia od umowy Kupujący otrzymuje w momencie złożenia zamówienia na adres e-mail wskazany w zamówieniu
    5. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia odebrania przesyłki
    6. W celu zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy,że Kupujący wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
    7. Do wszystkich ubrań doczepiana jest plomba zabezpieczająca . Raz zdjętą plombę w przeciwieństwie do zwykłej metki nie można ponownie doczepić,plomba w żaden sposób nie uniemożliwia swobodnego przymierzenia towaru więc odczepienie jej jest świadome i jest traktowanego jako ,,przekroczenie zwykłego zarządu" a więc noszenie ubrania/dodatków a nie tylko ich zmierzenie. Odesłanie towaru bez plomby na zwrot jest traktowane jako zwrot towaru używanego i kwota zwrotu może zostać pomniejszona o odszkodowanie za pomniejszenie wartości towaru.
Skutki odstąpienia od umowy 
  1. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego  sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), w przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał od Kupującego zwracany towar
  2. Zwrotu płatności Sprzedawca w przypadku wpłaty na konto bankowe dokona na konto bankowe wskazane przez kupującego w formularzu zwrotu lub w przypadku płatności online – zwrot zostanie zrealizowany w ten sam sposób lub na wskazane w formularzu zwrotu konto bankowe Kujującego.
  3. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ZWROT - Diamentowa 2 , 72-320 Trzebiatów niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
  4. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  5. Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

§ 7 Reklamacje

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi, w ciągu 2 lat od momentu wydania towaru lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
  2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
  • złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
  • przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
  • żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
  • żądać usunięcia wady.
  1. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres e-mail sklep@lenati.pl
  2. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku na adres REKLAMACJA  Diamentowa 2 , 72-320 Trzebiatów. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
  3. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail sklep@lenati.pl
  4. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni, liczone od dostarczenia  wadliwego towaru na adres wskazany przez Sprzedawcę
§ 8 Dane osobowe
  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
  2. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
    1. umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    2. ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz
    3. prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  3. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
  4. Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
    1. przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
    2. na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
    3. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
    4. zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych:
  •  w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
  •  w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
  1. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
    1. dostępu do swoich danych osobowych,
    2. ich sprostowania,
    3. usunięcia,
    4. ograniczenia przetwarzania,
    5. przeniesienia danych do innego administratora
      a także prawo:
    6. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).
  2. W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
  3. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 9 Zastrzeżenia

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  3. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
  4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  5. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Kupującym uprzywilejowanym z tytułu zawartej umowy, jest ograniczona - w granicach dopuszczonych przez prawo - do kwoty złożonego przez Kupującego zamówienia, wskutek którego doszło do zawarcia umowy, oraz do 1 roku od zawarcia tej umowy.