-
-
Koszyk jest pustySuma 0
-
Regulamin
Regulamin sklepu internetowego Lenati
§ 1 Definicje
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której każdy podmiot korzystający ze Sklepu może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy Lenati prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.lenati.pl
Sprzedawca – Agnieszka Zakrzewska z siedzibą firmy w Trzebiatowie 72-320 ul. Diamentowa 2, forma prawna indywidualna działalność gospodarcza,NIP 7122925553; REGON 321516287
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Założenie Konta jest nieodpłatne,świadczone na czas nieokreślony, założenie konta nie zobowiązuje Klienta do zakupu w sklepie.Założenie Konta nie jest wymagane aby złożyć zamówienie w Sklepie internetowym.
- Konto daje Kupującemu dodatkowe możliwości : przeglądanie historii złożonych zamówień zamówień przez Kupującego w Sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja danych Kupującego.
- W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Sklepie - “zarejestruj się “
- Kupujący może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z Konta.
- Klient może zrezygnować z Konta wysyłając swoją rezygnację do Sprzedawcy na adres e-mail: sklep@lenati.pl, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta
- Ceny produktów pokazane w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt - zawierają podatek VAT
- Całkowita cena zamówienia zawiera wskazane w Sklepie: cena za produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Kolejno Kupujący wybiera sposób dostawy towaru następnie metodę płatności za zamówienie spośród dostępnych w Sklepie opcji, następnie podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu
-
W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
- wpłata na konto bankowe ;
- za pośrednictwem operatora płatności online Autopay
- Po złożeniu zamówienia i wybraniu płatności online Kupujący zostanie bezpośrednio przekierowany do bramki płatności Sky-pay, operatora płatności online Autopay.
- Po złożeniu zamówienia i wybraniu płatności: wpłata na konto bankowe Kupujący otrzyma od Sprzedającego dane do przelewu w wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia.W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia.
- Wpłaty dokonane przelewem tradycyjnym powinny zostać zaksięgowane w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.
- W przypadku braku wpłaty w przeciągu 24 h zamówienie zostanie anulowane a oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu.
- Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty, przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługę Sklepu.
- Termin realizacji zamówienia wynosi 1-4 dni robocze.
- Wysyłka jest realizowana na terenie Polski . Możliwość wysyłki poza rejonem Polski jest ustalana indywidualnie.
- Produkty zakupione w Sklepie dostarczane są - w zależności od tego, jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
- punktów ORLEN Paczka
- do paczkomatów InPost
- za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost
- Kupujący ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Kupujący wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie tego towaru;
- w którym Kupujący wszedł w posiadanie ostatniego towaru, części , partii lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.
- Aby Kupujący mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia na adres mailowy sklep@lenati.pl
- Wzór odstąpienia od umowy Kupujący otrzymuje w momencie złożenia zamówienia na adres e-mail wskazany w zamówieniu
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia odebrania przesyłki
- W celu zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy,że Kupujący wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Do wszystkich ubrań doczepiana jest plomba zabezpieczająca . Raz zdjętą plombę w przeciwieństwie do zwykłej metki nie można ponownie doczepić,plomba w żaden sposób nie uniemożliwia swobodnego przymierzenia towaru więc odczepienie jej jest świadome i jest traktowanego jako ,,przekroczenie zwykłego zarządu" a więc noszenie ubrania/dodatków a nie tylko ich zmierzenie. Odesłanie towaru bez plomby na zwrot jest traktowane jako zwrot towaru używanego i kwota zwrotu może zostać pomniejszona o odszkodowanie za pomniejszenie wartości towaru.
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), w przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał od Kupującego zwracany towar
- Zwrotu płatności Sprzedawca w przypadku wpłaty na konto bankowe dokona na konto bankowe wskazane przez kupującego w formularzu zwrotu lub w przypadku płatności online – zwrot zostanie zrealizowany w ten sam sposób lub na wskazane w formularzu zwrotu konto bankowe Kujującego.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ZWROT - Diamentowa 2 , 72-320 Trzebiatów niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
§ 7 Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi, w ciągu 2 lat od momentu wydania towaru lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
- przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
- żądać usunięcia wady.
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres e-mail sklep@lenati.pl
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku na adres REKLAMACJA Diamentowa 2 , 72-320 Trzebiatów. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail sklep@lenati.pl
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni, liczone od dostarczenia wadliwego towaru na adres wskazany przez Sprzedawcę
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
- umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz
- prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
- Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
- przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
- na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
- zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych:
- w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
- w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
- Kupującemu przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo: - wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).
- W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
- W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 9 Zastrzeżenia
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Kupującym uprzywilejowanym z tytułu zawartej umowy, jest ograniczona - w granicach dopuszczonych przez prawo - do kwoty złożonego przez Kupującego zamówienia, wskutek którego doszło do zawarcia umowy, oraz do 1 roku od zawarcia tej umowy.